آموزش رفع ارور xlive.dll + دانلود فایل xlive.dll

آموزش رفع ارور xlive.dll

آموزش رفع ارور xlive.dll

آموزش رفع خطا xlive.dll

ارور xlive.dll یکی از رایج‌ترین خطاهایی است که کاربران ویندوز  در هنگام اجرای بازی‌های مختلف با آن مواجه می‌شوند و یکی از خطا هایی است که ممکنه کابوس کاربران و گیمر ها در ویندوز باشه. این خطا به دلیل عدم وجود یا مشکل در فایل xlive.dll که جزئی از برنامه Games for Windows Live ویندوز است، رخ می‌دهد ، اما جای نگرانی نیست! چون در ادامه این خطا را کامل معرفی میکنیم  برخی از روش های  حل آن را هم قرار میدهیم.

معرفی برخی از دلایل بروز ارور xlive.dll

حذف یا خراب شدن فایل xlive.dll: این  مورد ممکن است به دلیل نصب ناقص یا حذف برنامه Games for Windows Live، ویروسی شدن سیستم شما، یا پاک کردن تصادفی فایل  بازی رخ دهد.

نصب نبودن Games for Windows Live: اگر این برنامه  روی سیستم شما نصب نشده باشد، هنگام اجرای بازی‌هایی که به آن نیاز دارند، با ارور xlive.dll مواجه خواهید شد که برای رفع باید برنامه Games for Windows Live دانلود و نصب کنید .

مشکلات مربوط به بخش رجیستری ویندوز: گاهی اوقات هم ممکن است اطلاعات مربوط به فایل xlive.dll در رجیستری ویندوز به درستی ثبت نشده باشد، که همین امر منجر به بروز  همچین خطایی می‌شود.

معرفی راه حل های حل ارور xlive.dll

نصب Games for Windows Live

اولین و ساده‌ترین راه حل برای رفع ارور xlive.dll، نصب برنامه Games for Windows Live است. که شما می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان از وب سایت  رسمی مایکروسافت دانلود و نصب کنید.

کپی کردن فایل xlive.dll

همچنین اگر فایل xlive.dll در کامپیوتر شما وجود دارد، اما باز هم خطا را دریافت میکنید، می‌توانید آن را از یک سیستم دیگر کپی کرده و در سیستم خود جایگزین  و کپی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به سیستم دیگری که ویندوز مشابه شما دارد و ارور xlive.dll را ندارد، بروید.
  • به مسیر C:\Windows\SysWOW64 بروید و فایل xlive.dll را پیدا کنید.
  • فایل را کپی کنید.
  • به سیستم خودتان بروید و به مسیر C:\Windows\SysWOW64 بروید.
  • فایل xlive.dll را در این مسیر جایگزین کنید.

بررسی فایل های سیستم و تعمیر آن ها

و گاهی اوقات ممکن است فایل های سیستمی ویندوز شما مشکلی داشته باشند یا خراب شده باشند، که همین مورد می تواند منجر به بروز ارور xlive.dll شود. برای بررسی و تعمیر فایل های سیستمی ویندوز خود می توانید از دستور SFC Scan استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلیدهای Windows و R را به طور همزمان فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
  • در پنجره Run عبارت cmd را تایپ کنید و Enter را بزنید.
  • در پنجره Command Prompt عبارت sfc /scannow را تایپ کنید و Enter را بزنید.
  • با این کار فایل های سیستم شما بررسی میشوند و اگر مشکلی داشته باشند تعمیر میشوند.

استفاده کردن از ابزار System Restore

اگر با انجام راه حل های قبلی که معرفی کردین مشکل شما حل نشده، می توانید از ابزار System Restore برای بازگردانی سیستم خود به یک بخش از زمان قبل از بروز ارور استفاده کنید. برای این کار هم میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلیدهای Windows و R را به طور همزمان فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
  • در پنجره عبارت rstrui را تایپ کنید و Enter را بزنید.
  • در پنجره System Restore، نقطه زمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید و Next را بزنید.
  • و میتوانید به همین ترتیب مراحل بعدی را برای بازگردانی سیستم خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید : آموزش رفع خطای unarc.dll

چرا ارور xlive.dll رخ میدهد؟

حذف یا مشکل دار بودن فایل xlive.dll

این اتفاق ممکن است به دلیل نصب ناقص یا حذف برنامه Games for Windows Live،یا ویروسی شدن سیستم،  و حتی پاک کردن تصادفی فایل های سیستمی شما رخ بدهد.

عدم نصب Games for Windows Live

همچنین اگر این برنامه  Games for Windows Live بر روی سیستم شما نصب نشده باشد، هنگام اجرای بازی‌هایی که به آن نیاز دارند، با ارور xlive.dll مواجه خواهید شد.

مشکلات مربوط به رجیستری ویندوز

گاهی اوقات هم ممکن است اطلاعات مربوط به فایل xlive.dll در رجیستری ویندوز به درستی ثبت نشده باشد، که این امر منجر به بروز خطا می‌شود.

و همچنین  آپدیت نبودن ویندوز می تواند منجر به بروز مشکلاتی در فایل های سیستمی، از جمله فایل xlive.dll شود ، اگر بازی به درستی نصب نشده باشد، ممکن است فایل های مربوط به آن، از جمله فایل xlive.dll، هم در سیستم شما به درستی کار نکنند ، و گاهی اوقات آنتی ویروس ها که نصب دارید می توانند فایل های xlive.dll را به عنوان فایل های ویروسی و دارای مشکل شناسایی  کنند که به همین دلیل این فایل را از سیستم شما حذف میکنند.


دانلود فایل xlive.dll

همانطور که میدانید برای رفع ارور xlive.dll میتوانید فایل آن را دانلود و جایگزین کنید ، که در ادامه برای شما عزیزان لینک دانلود فایل xlive.dll قرار گرفته است که میتوانید به راحتی آن را بسته به سیستم خود دانلود و نصب کنید.

دانلود فایل xlive.dll


مقالات دیگر : آموزش رفع ارور technical difficulties در بازی جنرال

کلام آخر

در این مقاله  که در سایت ارورچی منتشر شده است سعی کردیم تا آموزش رفع ارور xlive.dll به صورت مختصر و سریع توضیح داده شود ، امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد ، هر سوال و مشکلی که دارید میتوانید از بخش دیدگاه این پست برایمان ارسال کنید تا در سریعترین زمان پاسخ داده شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

ارورچی وب‌سایت
وبسایت ارورچی با هدف مرجعی برای حل تمامی ارور های موبایل ، کامیپوتر ، وب ، شبکه ، سیستم عامل ایجاد شده است ، که هدف ما در سایت ارورچی این است که راه حل های ساده ایی را برای تمامی ارور هایی که ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند در این پایگاه به رایگان قرار دهیم تا بتوانید در هر زمان به آن دسترسی داشته باشید و مشکل خود را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *