رفع ارور The exception unknown software exception

رفع ارور The exception unknown software exception

رفع ارور The exception unknown software exception

ارور “The exception unknown software exception” خطایی است که ممکن است در سیستم عامل ویندوز با آن مواجه شوید. این خطا به این معنی است که برنامه ای که در حال استفاده از آن هستید با مشکلی غیرمنتظره روبرو شده است و دیگر نمی تواند به طور عادی برنامه اجرا شود.

دلایل ارور The exception unknown software exception

  • نصب ناقص یا خراب شدن .NET Framework
  • درایورهای قدیمی یا خراب
  • برنامه های ناسازگار
  • فایل های سیستمی ناقض

در این ادامه این مقاله، به طور کامل به نحوه رفع این خطا خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : رفع ارور netutils.dll

مراحل رفع خطا The exception unknown software exception

1. .NET Framework را به روز کنید

.NET Framework یک جزء ضروری برای بسیاری از برنامه های ویندوز است. به روز رسانی آن به آخرین نسخه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. برای به روز رسانی .NET Framework، به وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید و نسخه مناسب سیستم عامل خود را دانلود و نصب کنید.

2. سیستم خود را ریستارت کنید

گاهی اوقات، ساده ترین راه حل برای رفع مشکلات، ریستارت کردن سیستم است. این کار می تواند حافظه پنهان را پاک کند و برنامه های معلق را ببندد که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشند.

3. سیستم را در حالت بوت (Clean Boot) اجرا کنید

حالت بوت به شما امکان می دهد ویندوز را با حداقل تعداد برنامه ها و برنامه های استارت آپ اجرا کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا یک برنامه شخص ثالث باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. برای راه اندازی سیستم در حالت بوت تمیز، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به منوی Start بروید و “msconfig” را جستجو کنید.
  • در نتایج جستجو، روی “System Configuration” کلیک کنید.
  • در تب “Services”، کادر “Hide all Microsoft services” را علامت بزنید.
  • روی دکمه “Disable all” کلیک کنید.
  • در تب “Startup”، روی دکمه “Open Task Manager” کلیک کنید.
  • در Task Manager، در تب “Startup”، روی هر برنامه ای که می خواهید غیرفعال کنید کلیک راست کرده و “Disable” را انتخاب کنید.
  • Task Manager را ببندید.
  • در پنجره System Configuration، روی “OK” کلیک کنید.
  • کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

4. برنامه را دوباره نصب کنید:

اگر هیچ یک از راه حل های دیگر کار نکرد، ممکن است لازم باشد برنامه ای که باعث ایجاد مشکل شده است را دوباره نصب کنید. قبل از نصب مجدد برنامه، مطمئن شوید که آخرین نسخه آن را دانلود کرده اید.

5. درایورها را به روز کنید:

درایورهای قدیمی یا خراب می توانند باعث ایجاد مشکلات مختلفی از جمله خطای “The exception unknown software exception” شوند. برای به روز رسانی درایورها، می توانید از Device Manager استفاده کنید یا به وب سایت سازنده دستگاه خود مراجعه کنید و آخرین درایورها را دانلود کنید.

6. فایل های سیستمی را اسکن کنید:

فایل های سیستمی خراب می توانند باعث ایجاد مشکلات مختلفی از جمله خطای “The exception unknown software exception” شوند. برای اسکن فایل های سیستمی و رفع آنها، می توانید از دستور sfc /scannow در Command Prompt استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : رفع ارور uiautomationcore.dll

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

ارورچی وب‌سایت
وبسایت ارورچی با هدف مرجعی برای حل تمامی ارور های موبایل ، کامیپوتر ، وب ، شبکه ، سیستم عامل ایجاد شده است ، که هدف ما در سایت ارورچی این است که راه حل های ساده ایی را برای تمامی ارور هایی که ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند در این پایگاه به رایگان قرار دهیم تا بتوانید در هر زمان به آن دسترسی داشته باشید و مشکل خود را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *