رفع ارور ضبط کوییک | + نحوه ریست به تنظیمات اولیه

رفع ارور ضبط کوییک

رفع ارور۳ ضبط ماشین کوییک

ارور ۳ بر روی ضبط کوییک می‌تونه برای هر راننده‌ای آزاردهنده باشد. این ارور نشان‌ میدهد که در سیستم صوتی ماشین شما خطایی وجود دارد و همین ارور می‌تواند از پخش موسیقی یا هر نوع محتوای صوتی دیگر جلوگیری کند. اما اصلا نگران نباشید! در این مقاله در ارورچی، به شما خواهیم گفت که چگونه به سادگی و در چند مرحله این مشکل را حل کنید.

مراحل رفع ارور ۳ ضبط کوییک

۱. بررسی اتصالات ضبط :

اولین قدم، بررسی اتصالات ضبط کوییک است. مطمئن شوید که تمام کابل‌ها به درستی به ضبط و بلندگوها وصل شده‌اند یا خیر. برای این کار، خیلی راحت می‌توانید کابل‌ها را جدا کرده و دوباره به آنها وصل کنید. همچنین، حتما بررسی کنید ببینید که آیا کابل ها سالم هستند و مشکلی ندارد.

۲. ریست کردن ضبط:

اگر بررسی اتصالات را انجام دادین و کابل ها هم سالم یود و مشکل شما را حل نکرد، می‌توانید ضبط کوییک را ریست کنید. برای این کار، دکمه ریست را که معمولاً در پنل جلویی ضبط قرار دارد، به مدت چند ثانیه نگه دارید. با ریست کردن ضبط، تنظیمات آن به حالت اولیه باز می‌گردد که در ادامه کامل تر راجب این موضوع صحبت خواهیم کرد.

۳. آپدیت نرم‌افزار ظبط:

گاهی اوقات، ارور ۳ ضبط کوییک به دلیل وجود مشکل در نرم‌افزار سیستم آن رخ می‌دهد. برای حل این مشکل، می‌توانید نرم‌افزار ضبط را به آخرین نسخه آپدیت کنید. برای آپدیت نرم‌افزار، می‌توانید به وب‌سایت شرکت سازنده ضبط مراجعه کرده و جدیدترین نسخه نرم‌افزار را دانلود کنید.

۴. مراجعه به نمایندگی های سایپا در سراسر کشور :

اگر با انجام مراحل بالا مشکل ارور ۳ ضبط کوییک حل نشد، باید به نمایندگی مجاز سایپا در سراسر ایران مراجعه کنید. در نمایندگی، مشکل ضبط توسط متخصصان بررسی و به احتمال زیاد تعمیر خواهد شد.

رفع ارور ۵ ضبط خودرو کوییک

ارور ۵ روی ضبط ماشین کوییک هم یکی از خطا هایی است که اغلب برای دارندگان خودرو کوییک زیاد رخ میدهد ، این ارور به معنای قفل شدن ضبط به دلیل وارد شدن کد اشتباه بیش از حد مجاز است. در این شرایط، ضبط تا زمانی که کد صحیح را وارد نکنید، غیرفعال می‌شود و عملا کار نخواهد کرد که این ارور هم روش هایی را برای حل دارد که در ادامه فهرست وار به آن میپردازیم..

دلایل بروز ارور ۵ در ضبط ماشین کوییک چیست؟

  • رایج‌ترین دلیل بروز این ارور، وارد کردن کد اشتباه به دفعات متعدد است.
  •  در برخی موارد، مشکلات فنی در ضبط یا سیستم برق خودرو می‌تواند منجر به بروز ارور ۵ شود.
  • رخ دادن اتصال کوتاه در سیم‌کشی ضبط نیز می‌تواند از دیگر دلایل بروز این مشکل باشد.

راه حل های رفع ارور ۵

  • اولین قدم برای رفع این مشکل، استفاده از کد صحیح ضبط است. کد ضبط را می‌توانید در دفترچه راهنمای خودرو یا بر روی کارت گارانتی ضبط پیدا کنید.
  • اگر با وارد کردن کد صحیح مشکل حل نشد، می‌توانید ضبط را ریست کنید. برای این کار، دکمه‌های reset یا power را به مدت چند ثانیه نگه دارید، البته در ادامه کامل این آموزش را مطرح خواهیم کرد.

نحوه ریست کردن ضبط خودرو کوییک

مراحل ریست کردن ضبط کوییک:

1. خاموش کردن ضبط:

اولین قدم برای ریست کردن ضبط کوییک، خاموش کردن آن است. برای این کار، دکمه خاموش/روشن را فشار داده و نگه دارید تا ضبط به طور کامل خاموش شود.

2. جدا کردن کابل برق:

پس از خاموش شدن ضبط، کابل برق را از پشت آن جدا کنید. این کار باعث می‌شود که تمام حافظه‌های موقت ضبط پاک شده و تنظیمات آن به حالت اولیه بازگردد.

3. صبر کردن به مدت 30 ثانیه:

حدود 30 ثانیه صبر کنید تا تمام خازن‌های ضبط خالی شوند.

4. وصل کردن مجدد کابل برق:

پس از 30 ثانیه، کابل برق را دوباره به پشت ضبط وصل کنید.

5. روشن کردن ضبط:

دکمه خاموش/روشن را فشار دهید تا ضبط روشن شود.

6. انجام تنظیمات اولیه:

پس از روشن شدن ضبط، باید تنظیمات اولیه را انجام دهید. این تنظیمات شامل تنظیم ساعت، تاریخ، زبان و … می‌شود.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا راه حل هایی را برای رفع  ارورهای ضبط ماشین کوییک مطرح کنیم و نحوه ریست این ضبط را هم آموزش دهیم امیدوارم این مقاله توانسته باشد مشکل شما را رفع کند اگر همچنان ضبط خودرو کوییک شما با ارور مانند خطایی که در این مقاله به آن پرداختیم دست و پنجه نرم می‌کند می‌توانید مشکل خود را از انتهای این صفحه و در بخش دیدگاه برای متخصصان ما ارسال کنید تا در سریع‌ترین زمان به آن پاسخ داده شود 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

ارورچی وب‌سایت
وبسایت ارورچی با هدف مرجعی برای حل تمامی ارور های موبایل ، کامیپوتر ، وب ، شبکه ، سیستم عامل ایجاد شده است ، که هدف ما در سایت ارورچی این است که راه حل های ساده ایی را برای تمامی ارور هایی که ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند در این پایگاه به رایگان قرار دهیم تا بتوانید در هر زمان به آن دسترسی داشته باشید و مشکل خود را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *